Сыныбы: 6 Пәні: қазақтілі
ІІІ
Модуль. Менің елімнің ақшасы
Тақырыбы: «Менің елімнің
ақшасы»Грамматикалық тақырып: Сөз құрамы
Мақсаты:
1)Оқушыларға
ақша тарихы жайлы білімін қорытындылау.
2)Лексикалық
тақырып бойынша оқушылардың сөйлеу қабілетін оқылым, тыңдалым, жазылым
әрекеттері арқылы жетілдіру.
Міндеттер: 1)Әңгімені дұрыс құра білудегі оқушылардың білімін дамыту 2) Оқушылардың ауызша және монолог түріндегі тілін дамыту, орфографиялық сауаттылықтарын дамыту; |
3)Оқушылардың есте сақтау, ойлау қабілетерін, өз жұмысын дұрыс бағалауын
дамыту.
Түрі: қайталау сабақ
Әдістері: Топтық жұмыс,
АКТ, Сыни тұрғыдан ойлауға үйрету
Пәнаралық байланыс: орыс тілі,
қазақ әдебиеті
Күтілетін
нәтиже: Оқушылар ақша тарихы жайлы мағлұматты толықтырады. Оқушылар
шығармашылық қабілеттерін кеңірек ашады, өз көзқарастарын еркін білдіреді.
Ресурс: Интерактивті тақта, стикерлер, маркерлер, түрлі-түсті қағаздар (А2),
оқулық
Сабақтың
барысы:
І. Ұйымдастыру кезеңі. Психологиялық ахуал
Балалар адамның ең жақсы қасиеті басқа
адамдарға жақсылық, сәттілік тілеу. Қазір бірінші топ мүшелері екінші
топқа, екінші топ үшінші топқа сәттілік тілейді.
ІІ. Сыныпты топ ережелерімен таныстырып, топта спикерді анықтау.
Топ ережелері:
Топтағы ынтымақтастық
Тәртіп (басқа топтың жұмысына бөгет жасамау, тапсырманы орындауда
енжар болмау)
Тақырыптың, тапсырманың толық
ашылуы
Басқа топтардың жобаларын, пікірлерін тыңдау
«Сен білесің бе?» Әр елдің
ұлттық валютасы
Балалар,
әр елдің өз валютасы бар. Сол елдердің валютасықалай белгіленеді.
UZD- америкалық
доллар
DEM-немісмаркасы
JPY-жапониені
GBP-ұлыбританфунтстерлингі
FRF-француз франкі
ATS-австрияшиллингі
KZT- қазақстантеңгесі
ITL-итальянлирасы
UAK– украйн карбованцы
NLQ– нидерландгульдені
RUR–Рессей рублі
Біздің елімізде жаңа банкноттар шығып жатыр. Олар
айналысқа түсті.Банкноттардың беткі
жағының негізгі белгілері:Қазақстан Республикасының мемлекеттік
символдары. «Астана- Бәйтерек»монументі-бейбітшілік пен татулықтың символы.
Ашық алақан- ашықтық пен адал ниеттің символы.Ұлттық ою-өрнектермен
үйлестіре жасалған Қазақстан Республикасының контуры.
1-тапсырма.Топтык жұмысы.Үш топ мәтінді
оқып шығады:
1-топ. Мәтінге ат қояды.
2-топ. Мәтінің мазмұның айтады
3-топ. Мәтінге сұрақ дайындайды.
Теңгенің
өз шығу тарихы бар. Ұлттық теңгені жасауға көп жыл уақыт қажет болды. Қазақстан
өз төл ақшасын шығару үшін 1990 жылы теңгенің алғашқы үлгісін жасайтын арнайы
жұмысшы тобын құрды. Ең алғашқы теңге Англияның ең көне әрі әйгілі «Харрисон
және ұлдары» фабрикасында басылып шықты. 1995 жылы Алматыда өз банкнот
фабрикамыздың тұсауы кесілді. Қазір Тәуелсіз Қазақстан төл валютасын өз
елімізде басып шығарды. 2006-2011 жылғы банкнот фабрикасы ұлттық ақшаның
түрлерін басып шығарды. Теңгенің 2006 жылғы дизайны өзгерді.
(Энциклопедиядан)
2- тапсырма. Сәйкестендір.
Жылы |
Мәліметтер |
1990ж. |
Төлақшаныңалғашқыүлгісіжасалды |
1995ж. |
Алматы қаласында банкнот фабрикасының тұсауы кесілді. |
2006ж. |
Теңгенің дизайны өзгерді |
2006-2011ж. |
Банкнот фабрикасы ұлттық ақшаның түрлерін басып шығарды |
3-тапсырма.Әр топқа тапсырмалар беріледі.
І топ. Мәтінді
түсініп оқып, қарамен жазылған сөздерді сөз құрамына талдаңдар.
Сөз
құрамы – Түбір
Қосымша
–жұрнақ жалғау
Әрбір елдің тағдырында
үлкен тарих, шежіре жатыр. Ал біздің еліміз үшін ХХ ғасырдың маңызы
зор. Себебі, еліміз тәуелсіздік алып, сол тәуелсіздіктің белгілеріне
ие болды. Белгіміздің бірі-ұлттық теңгеміз. Ұлттық теңге 1993 жылы 15
қарашада дүниеге келді.
ІІ топ.Мәтінді түсініп оқып,
қарамен жазылған сөздерді сөз құрамына талдаңдар.
Сөз
құрамы – Түбір
Қосымша
–жұрнақ жалғау
Дүкенге тамақ алуға
келдіңдер. Келмес бұрын не керектігін анықтап алып, тізім жазып алуға болады.
Керек затты алып, кассағаақшаны төлейсіңдер. Сатып
алғаннан кейін рахмет айтуды
ұмытпаңдар. Естеріңде болсын сыпайылық басты қасиет.
ІІІ топ. Мәтінді
түсініп оқып, қарамен жазылған сөздерді сөз құрамына
талдаңдар.
Сөз
құрамы – Түбір
Қосымша
–жұрнақ жалғау
Біздің
ең үлкен дүкеніміз қаланың ортасында
орналасқан. Ол дүкен өте бай. Онда көркем әдебиет, балалар, ауыл шаруашылық,
тағы басқа бөлімдер бар. Бір бөлімде балаларға арналған неше түрлі энциклопедиялар тұр.
4-тапсырма.Диалог құру
1-топ. Гүлдер дүкенінде
2-топ. Азық-түлік дүкенінде
3-топ. Кеңсе
дүкенінде
Сергіту сәті. «Қаражорға»биі
Сұрақ-жауап:
1сұрақ Алина-Ақша қандай
қызмет атқарады?
-Ол құн өлшеуші, баға көлемін
көрсету құралы,айналыс құралы, қор жинау құралы, төлем құралы.
2сұрақ Анель-Ақша айналымы деген не?
-Еңбекке ақы төлеу,тауар өткізу,
көрсетілген қызмет үшін басқа да төлемдерді жүзеге асыру үшін ақшаның
үздіксіз қозғалысқа келуі.
3cұрақ Карина-Ақшаныңбелгілерідеген
не?
-Олартиын,
теңгелер,қағазақшалары.
4сұрақ Тамирис-Ақшабелгілеріқалайбекітіледі?
-Заңдытәртіппен
бекітіледі.
5-тапсырма.Берілгенсөздердісептеңдер.
Теңге, тарих, еңбек.
Атау
______________________________
Ілік
_______________________________
Барыс
_____________________________
Табыс
_____________________________
Жатыс
____________________________
Шығыс
____________________________
Көмектес
__________________________
Сабақты бекіту. Сұрақ-жауап әдісі арқылы
Құнды қағаз деп нені айтамыз?
– Ақша не
үшінкерек?
–
Төлемқұралыдепнеліктенаталады?
Үйгетапсырма
6-тапсырма.
Мәтіннегізіндекестеденмәліметтердіпайдаланаотырып, сөйлемдерқұраңдар. Жуан
буындысөздердіекісызықпенбелгілеңдер. Айырмашылығынтүсіндіріңдер.
Бағалау
3 топ бір-бірінің жұмыстарын бағалады.
Тапсырма түрі
Оқушы аты- жөні |
1-тапсырма.
Топтык жұмысы. |
2- тапсырма. Сәйкестендір.
|
3. Мәтінді түсініп оқып, қарамен жазылған сөздерді сөз құрамына талдаңдар.
|
4- тапсырма. Диалог құрастырып, өзара сөйлесіңдер |
5-тапсырма.Берілгенсөздердісептеңдер.
|
Қорытынды |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|